Ruohonjuuri on ollut tyytyväinen Navisec -palveluun

”Navisec -palvelu on tuonut konkreettista helpotusta Ruohonjuuren arkeen. Sen avulla tietosuoja- ja tietoturvakoulutusten järjestäminen on ollut helppoa ja sisällöntuotannosta ei ole tarvinnut huolehtia itse.”

Ruohonjuuri on luomuruokaan, luonnonkosmetiikkaan ja terveystuotteisiin erikoistunut vähittäiskauppaketju. Sillä on 15 myymälää Suomessa ja yritys on toiminut myös Ruotsissa Happy Food Store -nimellä vuodesta 2018 alkaen.

Ruohonjuuressa Navisecia käytetään, koska se on tehokasta ja säästää aikaa. Jos kouluttamisen hoitaisi alusta loppuun itse, olisi jonkun ensin käytävä tietoturvakoulutuksessa ja sen jälkeen tehtävä koulutusmateriaalit muulle henkilöstölle. Lisäksi tietoturvan kanssa työkseen toimiva osaa huomioida sellaisiakin asioita, joita eivät muut tule ajatelleeksi. Koulutusten hankkiminen ulkopuoliselta tarjoajalta varmistaa, että niissä käydään kaikki olennainen.

Navisecin avulla on helppoa saada eri tehtävissä toimivat työntekijät suorittamaan juuri itselleen olennaiset kurssit. Kaikki Ruohonjuuren lähes 250 työntekijää käyvät Henkilöstön tietoturva- ja tietosuojakoulutuksen. Kaikki uudet työntekijät suorittavat koulutuksen heti pestissä aloitettuaan, minkä lisäksi koulutus käydään uudelleen läpi säännöllisin väliajoin. Asioiden mieleen palauttaminen on hyödyllistä, sillä koulutus tarjoaa konkreettista apua arkipäivän tietoturvahaasteisiin, esimerkiksi kalasteluviestien kanssa toimimiseen. Ruohonjuuren työntekijöissä on nuoria, joille ei vielä ole ehtinyt kertyä käytännön kokemusta tietoturvan kanssa toimimisesta. Koulutus opettaa välttämään yleisimpiä verkossa tapahtuvia huijauksia.

”Ruohonjuuressa Navisecia käytetään, koska se on tehokasta ja säästää aikaa.”

Lisäksi esimiehet ja tietyt toimihenkilöt käyvät Henkilötietoja käsittelevien GDPR-koulutuksen. GDPR-asiat eivät ole helppoja, mikäli niiden kanssa ei tee töitä päivittäin. Tämän vuoksi on hyödyllistä, että Navisecissa henkilöstö voi suorittaa vain itselleen olennaiset koulutukset. Myymälän henkilökunnalle riittää tieto siitä, miten toimitaan erilaisissa asiakaspalvelutilanteissa ja vaikkapa päivitetään asiakkaan tietoja. Sen sijaan esimiehet käsittelevät muun muassa työntekijöiden sairauspoissaoloilmoituksia sekä uusien työntekijöiden hakemuksia ja todistuksia. On tärkeää osata käsitellä näitä dokumentteja oikein niin, etteivät ne vuoda ulkopuolisille.

Ruohonjuurella Navisecia pidetään hyvin toimivana järjestelmänä. Palvelun käyttö helpottaa elämää konkreettisella tasolla, sillä kurssien ylläpidosta ja päivittämisestä ei tarvitse itse huolehtia. Myös suoritusten seuraaminen on helppoa Navisecin avulla. Palvelu saa kiitosta myös koulutusten lopussa tehtävien testien vaihtuvista kysymyksistä. Niiden ansiosta esimerkiksi työkaverin testin katselusta ei ole apua, vaan koulutusten sisällöt on oikeasti ymmärrettävä.

Onko teidän yrityksessänne tarvetta palvelulle, jonka avulla saatte hoidettua henkilöstön tietosuojakoulutukset helposti ja tehokkaasti? Varaa aika esittelyyn, niin kerromme lisää palvelustamme!